۱۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

نشست مطالعاتی مولوی شناسی و مثنوی خوانی

در دومین جلسه این دوره که جهت آشنایی اعضا کودک با یکی ازمیراث ارزشمند شعر و ادب پارسی برگزار می گردد، دو داستان موسی و شبان و خر برفت و خر برفت، از سری کتابهای داستان های زیبای مولوی توسط اعضاء جمع خوانی گردید. این اثر اقتباسی است از کتاب مثنوی معنوی که توسط آقای پرویز امینی به نگارش درآمده است و تصویرگر آن فرهاد جمشیدی می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا امیری

ویژه برنامه گرامیداشت شب یلدا

یکی از مهم ترین شب های ایرانیان شب یلدا است. شبی که یادگاری از روزگاران گذشته و نیاکان پاک سرشتمان می باشد. هر کس به نوبه خود سعی در گرامیداشت این سنت دیرینه دارد. کتابخانه عمومی شهید سید مجتبی علمدار نیز ویژه برنامه ایی با هدف آشنایی اعضاء کودک و نوجوان با آداب و رسوم و آیین های سنتی شب چله تدارک دید. برنامه ایی که بانیان آن، اعضاء مشتاق کتابخانه بودند که برای تزیین و اجرای بخش های مختلف آن با ما همراه و همگام شدند. شعرخوانی و قصه گویی به زبان مازندرانی، حافظ خوانی، معرفی کتاب از سری کتابهای داستان های شاهنامه  و توصیف هایی از آداب و رسوم برخی از شهرهای ایران در این شب ، از قسمت های مختلف آن بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا امیری

معرفی شخصیت و آثار آیت الله محی الدین حائری شیرازی

 

در این برنامه که با همکاری مدرسه دخترانه کیمیای سعادت و سرکار خانم خورشید مهدوی، دبیر محترم اجرا گردید.

در ابتدا به معرفی شخصیت والا و بزرگوار این عالم عالیقدر پرداخته شد و دانش آموزان با دیدگاه های ایشان در برخی زمینه های موضوعی آشنا گردیدند.

در ادامه تعدادی از آثار این بزرگوار معرفی گردید و کتاب مثلها و پندها از سری آثارشان توسط تعدادی از دانش آموزان کلاس جمع خوانی گردید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا امیری

نمایشگاهی از آثار (موجود در منابع کتابخانه) آیت الله محی الدین حائری شیرازی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا امیری

نشست مطالعاتی مولوی شناسی و مثنوی خوانی برای اعضا کودک

در  اولین روز این دوره، اعضاء مختصری با شخصیت و آثار مولوی آشنا شدند و در ادامه دو داستان جوان ابله و طوطی و بازرگان از سری کتابهای داستان های زیبای مولوی از مثنوی معنوی، توسط اعضاء جمع خوانی گردید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا امیری

معرفی یکی از خادمان و فرهیختگان عرصه کتاب و کتابخوانی

جناب آقای سید محمود محمدی معاونت آموزشی محترم مدرسه قائم مقام فراهانی که با تلاش و پیگیری شخصی ایشان 150نفر از دانش آموزان مدرسه به عضویت کتابخانه درآمدند. همچنین ایشان بصورت دوره ای به کتابخانه جهت امانت کتاب برای این دانش آموزان مراجعه می نمایند و خود پیگیر رساندن آنها به کودکان می باشند . ایشان همچنین نظارت کامل بر روی مطالعه کتابهای به امانت گرفته شده توسط دانش آموزان را به عهده دارند.

کتابخانه شهید علمدار از همراهی و مدیریت ایشان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی کمال سپاس و تشکر را دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا امیری

جمع خوانی کتاب و قصه گویی

به مناسبت بزرگداشت روز معلولین در مدرسه کودکان استثنایی میهن دوست 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا امیری

*****

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا امیری

*****

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا امیری

جمع خوانی به مناسبت شهادت آیت اله مدرس و روز مجلس

 

به مناسبت گرامیداشت این روز در تاریخ 13 آذر ماه برنامه جمع خوانی از کتاب شهید مدرس اثر کامران پارسی نژاد با حضور اعضا نوجوان در محل کتابخانه شهید علمدار برگزار گردید در ابتدا یکی از اعضا به مختصری از زندگی این شهید بزرگوار اشاره نمودند و در ادامه اعضا به جمع خوانی اثر پرداختند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا امیری